Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Koniec prywatności / The End of Privacy - dr Michał Kosiński

Koniec prywatności / The End of Privacy - dr Michał Kosiński
📅 Data: czwartek, 23 listopada 2017

⌚ Godzina rozpoczęcia: 17:00

📌 Miejsce: Warszawa - Praga Południe, Uniwersytet SWPS, ul. Chodakowska 19/31 (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️
reklama


[scroll down for english]

„Every move you make… every step you take, I’ll be watching you” [Każdy Twój ruch...każdy Twój krok będę obserwował] – śpiewał zespół The Police w 1983 r. W 2017 r. te słowa są bardziej aktualne niż kiedykolwiek wcześniej. Dziś permanentna obserwacja nie odbywa się jednak w rzeczywistości realnej, lecz wirtualnej. Każde wyszukiwanie w internecie, każde polubienie na Facebooku, wszystkie zachowanie konsumenckie w sieci pozostawiają cyfrowy odcisk palca w cyberprzestrzeni. Cyfrowe ślady pomnożone przez miliony ludzi składają się na Big Data, zbiór informacji, z którego można uzyskać szczegółowe dane o każdym z nas. Dr Michał Kosiński, wykładowca w Stanford Graduate School of Business oraz absolwent Uniwersytetu SWPS, podczas wykładu „The End of Privacy” opowie o tym, jak nowoczesne technologie ingerują w prywatność.

Wstęp wolny. Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy: link

Wykład będzie prowadzony w języku angielskim.

KONIEC PRYWATNOŚCI

W sieci toczy się nasze życie towarzyskie, tutaj uczestniczymy w wydarzeniach kulturalnych, robimy zakupy, wyszukujemy tysiące informacji, itp. Te aktywności generują niezliczoną ilość cyfrowych śladów. Powstają one także w wyniku przetwarzania informacji o nas przez narzędzia i systemy informatyczne. Cyfrowe ślady trafiają do internetu, chmur obliczeniowych, baz danych. I zaczynają żyć własnym życiem, o którego istnieniu cybermieszkaniec często nie ma pojęcia.

Podobnie jak i o tym, że na podstawie cyfrowych śladów można stworzyć precyzyjny profil użytkownika. Słowem, zrekonstruować jego styl życia, codzienne rutynowe aktywności, cechy charakteru. Poznać osobowość, inteligencję, zainteresowania. Algortym może połączyć setki tych mikrozależności i z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć przyszłe zachowania, np. wybory polityczne czy konsumenckie.

Biorąc pod uwagę rozwój sztucznej inteligencji i zastosowanie psychologii do metod obliczeniowych, powinniśmy się przygotować na przyszłość, w której prywatność będzie przywilejem tylko dla wybranych.

ALGORYTM PRAWDĘ CI POWIE?

Dziś wróżbici mogą oddać swoje szklane kule do recyclingu. Lepiej by zainwestowali w dobry algorytm, który z dużym prawdopodobieństwem przewidzi nie tylko przyszłe zachowania ludzi (np. jak ktoś będzie głosował w nadchodzących wyborach – 85 proc. prawdopodobieństwa), lecz także ich cechy indywidualne, jak kolor skóry (95 proc.) czy orientację seksualną (88 proc.). W wielomilionowym zbiorze Big Data kryją się nawet najbardziej osobiste informacje: wyznanie, poziom inteligencji czy pochodzenie (np. z pełnej bądź niepełnej rodziny). Jeśli naukowiec zajmujący się wykorzystaniem psychologii do analizy informacji ze zbioru Big Data powie: „Spotkasz wysokiego bruneta wieczorową porą”, to z 90-proc. prawdopodobieństwem tak się stanie.

DR MICHAŁ KOSIŃSKI

Profesor w Stanford Graduate School of Business. Doktoryzował się w dziedzinie psychologii na Uniwersytecie Cambridge, gdzie był również wicedyrektorem Centrum Psychometrycznego. Absolwent Uniwersytetu SWPS.

Ekspert w dziedzinie psychometrii. Bada zachowania ludzkie przez pryzmat cyfrowych odcisków palców powstających w wyniku przetwarzania informacji przez narzędzia i systemy informatyczne. Koordynuje projekt myPersonality, w ramach którego ponad 200 badaczy z całego świata analizuje profile 8 milionów użytkowników Facebooka. W trakcie studiów na Uniwersytecie Cambridge zainicjował w sieci opensourcową, adaptacyjną platformę testową Concerto oraz aplikację ApplyMagicSauce.com, przeznaczoną do tworzenia psycho-demograficznych profili użytkowników Facebooka i Twittera. W 2013 r. IBM i DataIQ zaliczyły go do 50 najbardziej wpływowych osób w świecie Big Data. W 2016 r. został uznany za Wschodzącą Gwiazdę przez Association for Psychological Science.

TERMIN I MIEJSCE

23 listopada 2017 r. (czwartek), godz. 17.00
Uniwersytet SWPS w Warszawie,
ul. Chodakowska 19/31, sala S303 (III piętro)

Zapraszamy! :)

--------------------------

“Every move you make…every step you take…, I’ll be watching you” sang The Police in 1983. Fast forward to 2017 and these lyrics are more relevant than ever. Every "like" on Facebook or Twitter, your shopping habits online and offline, destinations you visit on your vacation, and every Google search, leave a digital footprint in cyberspace. All these digital traces left by hundreds of thousands of people amount to Big Data that is mined for very detailed information about individuals. In his lecture at SWPS University, Dr. Michał Kosiński, Assistant Professor at Stanford Graduate School of Business and a graduate of SWPS University will talk about The End of Privacy brought about by modern technology.

The lecture will be delivered in English and it is open to the public. Free admission.

THE END OF PRIVACY

A growing proportion of human activities such as social interactions, entertainment, shopping, and gathering information are now mediated by digital devices and services. Such digitally mediated activities produce an unprecedented amount of digital footprints that can be used to reveal our intimate traits, emotions, and predict future behavior. Given the progress in Artificial Intelligence and computational psychology, we should get ready for the future where privacy is a privilege reserved for the few.

CLAIRVOYANCE OR SCIENCE

Nowadays, fortunetellers can pack up their crystal balls, send them to a recycling depot and invest in a good algorithm that can predict with a high degree of probability not only future behavior of individuals (e.g. how someone will vote in an upcoming election – 85 percent accuracy), but also their skin color (95 percent) or their sexual orientation (88 percent accuracy). Other information that can be distilled from Big Data includes the level of intelligence, smoking or non-smoking habits, religious affiliation, and the type of family someone comes from (one- or two parent family). So if a computational psychology researcher tells you: “You will meet a tall dark stranger”, you can be about 90 percent sure that it will happen.

SPEAKER

Michał Kosiński, Ph.D. – Assistant Professor in Organisational Behavior at the Stanford Graduate School of Business. He holds a Ph.D. in Psychology from University of Cambridge, an M.Phil. in Psychometrics, and a M.S. in Social Psychology. He is also a graduate of SWPS University. He is a leading expert in psychometrics, a data-driven sub-branch of psychology. His research focuses on studying humans through the lenses of digital footprints left behind while using digital platforms and devices.

Michał coordinates the myPersonality project, which involves global collaboration between over 200 researchers, analyzing the detailed psycho-demographic profiles of over 8 million Facebook users. While at Cambridge University, he started an open-source online adaptive testing platform Concerto and ApplyMagicSauce.com predictive engine.

Previously, Michał was the Deputy Director of the University of Cambridge Psychometrics Centre, a researcher at Microsoft Research, and a post-doc at Stanford's Computer Science Department.

TIME AND LOCATION

November 23, 2017, at 17.00
Room S303
SWPS University, Chodakowska 19/31, Warsaw

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Praga Południe lub w kategoriach: wykład
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
☕ Postaw kawę