Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Premiera Print Control no.6 + after party

Premiera Print Control no.6 + after party
📅 Data: czwartek, 24 maja 2018

⌚ Godzina rozpoczęcia: 19:00

📌 Miejsce: Warszawa - Śródmieście, barStudio, Plac Defilad 1 (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️
reklama


Zapraszamy na premierę rocznika Print Control no.6!
Tym razem będziemy świętować wszystko, co drukowane w barStudio w samym centrum Warszawy.

W programie:
– biblioteczka z publikacjami, które zostały zaprezentowane w roczniku
– dyskusja z projektantami, będącymi bohaterami wywiadów:
Viktoriya Grabowska, Patryk Hardziej, Małgorzata Gurowska i Joanna Ruszczyk
prowadzenie: Agata Napiórska
– graficzne after party

Zagrają: Jan Bass Other – Jan Estrada-Osmycki, Michal Loba, Wojtek Gawroński
Wizualizacje na żywo: Michał Szota

Dla pierwszych 20 osób, które zakupią najnowszy rocznik mamy bilety do Galerii Wzornictwa Polskiego w Muzeum Narodowe w Warszawie!

______________________
PRINT CONTROL no.6
Co robią polscy projektanci graficzni, kiedy nie pracują nad codziennymi zleceniami? Do jakich celów mogą wykorzystywać swoje umiejętności i wrażliwość wizualną poza kreowaniem wizerunku marek i komunikacją wydarzeń? W najnowszym już 6. numerze rocznika „Print Control” znajdziecie inspirujące historie twórców, dla których projektowanie to nie tylko praca i deadline’y.

Dzięki przyjmowaniu otwartej i aktywnej postawy przez projektantów graficznych, w latach 2016–2017 powstało wiele oddolnych inicjatyw, takich jak na przykład Popatrzmy Podcast, czyli nagrania spontanicznych rozmów na temat projektowania prowadzonych przez Agatę Szydłowską i Michała Szotę; cykliczne Koleżeńskie Spotkania Graficzne skupiające młodych i starszych projektantów, którzy dzielą się wiedzą i aktualnościami; z inicjatywy Patryka Hardzieja i Rene Wawrzkiewicza odbyła się seria Wystaw Znaków Graficznych (Druga Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych) przypominająca o świetności projektowania polskich logotypów; powstała Demokracja Ilustrowana, czyli medium do wyrażania obywatelskich postaw w formie plakatów; rozwinęła się działalność stowarzyszenia Traffic Design w Trójmieście, które działa na rzecz estetyki przestrzeni publicznej; sukcesem okazała się konferencja Element Talks wprowadzająca młodych projektantów na rynek pracy. Odbyło się również wiele warsztatów, spotkań i festiwali, które wzmacniają poczucie misji projektantów.

Będąc pod wrażeniem działalności wielu osób i równocześnie widząc ogromne zapotrzebowanie na kolejne inspiracje, autorka rocznika Print Control, Magdalena Heliasz, zaprosiła do rozmowy osoby traktujące swoje umiejętności techniczne nie tylko jako rzemiosło, ale też tworzące za ich pomocą narracje, które mają realny wpływ na problemy społeczne i wyobraźnię jednostki. Patryk Hardziej tłumaczy, jak przebył drogę od researchera do archeologa graficznego i co odkrył, rozmawiając z projektantami starszego pokolenia. W wywiadzie z Cezary Poniatowski czytelnik może lepiej poznać okoliczności, w których artysta zrezygnował z grafiki, by skupić się na malarstwie i eksplorować inne media. Małgorzata Gurowska i Joanna Ruszczyk pokazują, jak za pomocą prostych i syntetycznych środków uświadamiać społeczeństwo w kwestii praw zwierząt i ludzi. A Viktoriya Grabowska (Grabovskaya_Viktoriya) przedstawia swój pionierski projekt przywrócenia dotykowego kroju pisma dla niewidomych w Polsce.

„Print Control” to także przegląd ponad 100 najlepiej zaprojektowanych plakatów, publikacji, książek artystycznych i identyfikacji z 2017 roku. Dokumentowanie nowej fali polskiego projektowania drukowanego daje możliwość śledzenia zmian w stylistyce, trendach i rozwiązaniach technicznych stosowanych na rynku wydawniczym. Widoczne przejście od indywidualizmu do oszczędności formy to rozpoznawalny znak dojrzałości naszych twórców – design to już nie tylko ładny, ale przede wszystkim przejrzysty i przystępny projekt.

Dodatkiem specjalnym rocznika jest pierwszy numer cyklicznego zina „TBaTb” (The Bold and The Beautiful). Przygotowany przez wrocławskiego dystrybutora krojów pism Threedotstype wzornik to zarazem bardzo subiektywny przegląd trendów typograficznych na nowy sezon o okładce w kolorze „millenial pink”.

Wydawca: txt publishing
Współwydawca: Culture.pl
Koncept, design: Magdalena Heliasz
Redakcja: Bozena Kowalkowska
Autorzy wywiadów: Mateusz Bzówka, Romuald Demidenko, Agata Napiórska, Magda Roszkowska
Nakład: 2000 sztuk
Format: 220 x 285 mm
Ilość stron: 209
Cena: 55 PLN

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Śródmieście lub w kategoriach: impreza spotkanie inne
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
☕ Postaw kawę