Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki!

reklama
Możesz za darmo korzystać z waw4free, dzięki reklamom wyświetlanym na stronie.

Dziękujemy za nieblokowanie reklam w naszym serwisie. :-)
reklama

Jak kupujemy i jak nie dać się zmanipulować reklamie?

Jak kupujemy i jak nie dać się zmanipulować reklamie?

reklama
data Data: 27 Kwietnia 2017, czwartek

data Godzina rozpoczęcia: 17:00

miejsce Miejsce: Warszawa - Praga Południe, Uniwersytet SWPS, ul. Chodakowska 19/31 (pokaż na mapie)
„Może inni dają się zwieść reklamie, ale na pewno nie ja!” – czy to zdanie nie brzmi znajomo? I zarazem odrobinę niewiarygodnie, jeśli przyjrzeć się stertom niepotrzebnych rzeczy zalegających mieszkanie. Ale uwaga, przed manipulacjami stosowanymi w reklamie możemy skutecznie się bronić. Czym? Wiedzą na temat procesów zakupowych i uruchamianych w trakcie nich psychologicznych mechanizmów, o których porozmawiamy podczas wykładu w Strefie Psyche 27 kwietnia 2017 r. Spotkanie poprowadzą psychologowie z Uniwersytetu SWPS: dr hab. Alicja Grochowska i prof. dr hab. Andrzej Falkowski.

Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy: link

WYKŁAD

Nie od dziś wiadomo, że z chęci zysku sprzedawcy i twórcy reklam często uciekają się do wyrafinowanych metod manipulacji. Niestety konsumenci często pozostają wobec tych zabiegów bezbronni. Nie zdają sobie sprawy z mechanizmów psychologicznych uruchamianych podczas zakupów i oglądania reklam. Na szczęście jest pewien skuteczny sposób obrony – to wiedza na temat procesów zachodzących w momencie, gdy konsument chce kupić produkt lub skorzystać z usługi handlowej.

Podczas wykładu zostaną przedstawione podstawowe zasady spostrzegania rzeczywistości rynkowej oraz reguły wpływu społecznego. Prowadzący opowiedzą o znaczeniu pamięci, wyobraźni, emocji i motywacji, które przejawiają się w różnych sytuacjach zakupowych i oglądania reklam. Poznanie takich psychologicznych mechanizmów pozwala dobrze rozumieć rynek, świadomie go kształtować i przede wszystkim uodpornić się na wpływ strategii marketingowych stosowanych przez sprzedawców, nie zawsze z korzyścią dla konsumentów.

Termin i miejsce:
27 kwietnia 2017 r., godz. 17.00–18.30
Uniwersytet SWPS w Warszawie, ul. Chodakowska 19/31, sala S306

PROWADZĄCY

dr hab. Alicja Grochowska - psycholog. Zajmuje się psychologicznymi mechanizmami działania reklamy. Bada struktury reklamy i powiązania pomiędzy jej elementami, mechanizmami zniekształceń pamięciowych a emocjami w reklamie oraz ich znaczeniem w tworzeniu skutecznych przekazów.

Autorka publikacji na temat psychologicznych mechanizmów reklamy i konstruowania skutecznych przekazów marketingowych oraz reklamowych, w tym książki „Procesy kategoryzacji i zniekształcenia pamięciowe w reklamie” (2009). Redaktorka i współautorka wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych w takich czasopismach, jak: „Advances in Consumer Research”, „Przegląd Psychologiczny” oraz „Marketing i Rynek”. Należy do Association for Consumer Research i American Academy of Advertising.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu procesów poznawczych, motywacji i emocji w marketingu oraz wpływu społecznego na zachowania konsumenckie

prof. dr hab. Andrzej Falkowski - psycholog biznesu. Zajmuje się psychologią marketingu i reklamy, bada zachowania konsumenckie z uwzględnieniem strategii marketingowych w aspekcie poznawczych i motywacyjnych elementów percepcji reklamy i lojalności wobec marki. Jest ekspertem sądowym w sprawach związanych z ochroną znaków towarowych. Ponadto specjalizuje się w marketingu politycznym: kwestiach związanych z kształtowaniem wizerunku polityków oraz psychograficzną segmentacją rynku wyborczego.

Jest redaktorem i autorem wielu publikacji i artykułów naukowych z zakresu psychologii poznawczej i psychologii stosowanej w dziedzinie zachowań konsumenckich i wyborczych: „Psychologia poznawcza w praktyce. Ekonomia, biznes, polityka” (red. z T. Zaleśkiewiczem, 2012), „Psychologia zachowań konsumenckich” (wraz z T. Tyszką, 2009), „Wieloznaczność w przekazach politycznych” (wraz z W. Cwaliną, P. Koniakiem, R. Mackiewiczem, 2015). Laureat nagrody ministra edukacji w 1996 roku oraz ministra nauki i szkolnictwa wyższego w 2009 roku.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii rynku i psychologii zachowań konsumenckich.

Zapraszamy! :)
 udostępnij tweetnij dodaj Zapisz w kalendarzu
newsletter
Podoba Ci się to wydarzenie?
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco ze wszystkimi!

Zobacz też

reklama